2007年4月9日月曜日

mystery

昨日のチャーチは最高だった!!



いつも最高だけど、イースターってことでいつもよりパワーアップしてた感じ☆



改めてイエス様が私達の罪のために十字架に掛かって死んで、死にも打ち勝って復活されたことに感謝したよ☆



救われたお友達もいっぱいいて、すごくうれしかったな(^-^)




昨日のメッセージ(http://www.jesuslifehouse.tv/)の中ですごく響いたところは、



ロド先生が、消防士になってすごくいいお給料と休日がいっぱいある生活を手に入れた時でも



自分の人生に何かが足りないって感じていたって言っていたところ。



私は、すごくいいお給料と、それでも休日がいっぱいの生活を送ったことはないけど、



ロド先生が言ってたことはすごく分かるし、本当だと思う。



心の中のぽっかり空いたところを満たせるのは、神様しかいなくて、



それ以外のところが満たされたって、心の中のぽっかりは空いたまま。



でも、その心の中のぽっかりが神様に満たされると、



神様がそれ以外まで満たしてくれる。





前は、そんなこと信じられなかったし、考えられなかったんだけど、。



でも、それを経験した今は、100%その通りって言える。






最近よく思うことがあるんだ。



私達の目に見えることや、頭で考えられることって、本当に本当にほんの一部分にすぎないんだなっていうこと。



自分の目には絶望的にしか見えないことが、本当は素晴らしい未来への入り口だったりすることはよくあることだと思う。



心の傷からの解放も、それと向き合っている時はすごくつらいけど、



解放されると傷と向き合うことは不可欠だったなっておもわされるし、ベストだったと思える。



最初は向いてないと思ってた仕事でさえ、一番大好きになることだってある。



たった一回の出会いが、時を経て、将来へと繋がる出会いになることだってある。



こういう風に考えてると、私達が考えられることは、すごくちっぽけなものなんだって思わされる。



それにすごく謙虚な気持ちにもなる



生まれてから今まで、自分達の頭で考えたことが100%現実だったなんてことなんてなかったはず。





私たちがお母さんのお腹の中で造られて生まれてきた、そのこと一つをとってみたって、私たちには全てを理解できない。




自分の体の中で起こってることでさえ、症状が出てこないと何が起こっているのか分からない。




分かるのは、全部私たちの目に見えることや、頭で理解できることからの判断だけ。



ねぇ、そう思わない??



私の大好きな映画 "A Walk to Remember" の中のセリフの一つ(言葉は違うかもしれないけど)



「宇宙のことを勉強すればするほど、「higher power」があるって思わずにはいられなくなる。」



っていうのは、本当その通りだと思う。






聖書もすごく奥が深いんだよ。



それに一人が66冊全部書いたわけじゃないのに、全部”繋がってる”。



その66冊だって、一つの世代で書かれたわけじゃないのにね。





ちょっと長くなっちゃったけど、



私は自分は「生かされている存在」だと思う



てことで、今日の投稿は終わりね☆ 



チャンチャン!

















2 件のコメント:

Malcon D. さんのコメント...

Hello!
I'm Malcon Douglas. I live in Brazil. I'm a young Jesus Lover! God is my passion, too.
Few Days Ago, I was looking for some photos of Japan! And I found your blog. Is so Awesome see how God have been doing great things at Japan!
God bless You and your Church (Jesus HouseLife)!
I'm a University Student. I study Japanese Letters. I'll be a teacher. God put in my heart the desire to go for Japan and be a missionary. One Day I will.
I love Japanese's Culture, People, Food, Country, Language, etc.
In last year a try a contest Monbukagakusho scholarship student. I made my resgistration at Embassy of Japan in Brazil. But I was not chosen. The contest is very hard. The contest Called "Qualifying Examinations for Applicants": was about Mathematics,World History, English and Japanese!
But in this year I'll try again.
I wanna save many lives at Japan! Save lives for Jesus!
Oh! I love Hillsong United, too. They had made a show here in Brasilia (capital of Brazil - I live). The Show was Marvelous. I love it.
Well. I waiting for your Reply.
Nice to meet a friend in Jesus Christ. 「はじめまして」
 Bye! ^^"
P.S.: Sorry! But i crazy to meet someone at Japan... People who love God! Since March 3 i'm waiting for a reply... i gave some comments on your blog (dombayo).... send a e-mail for Izumi, but i not receive de answer! and send a e-mail for Jesus LifeHouse, too. All messages are similar!
P.S.: [2] C'mom let's do the difference EveryWhere! To make changes in the World. Show to world the truth... Jesus died for us... and he lives again! He's the King Savior.
God bless you! ^^"

Saeko さんのコメント...

Hello, Malcon:)
Thank you very much for leaving a comment on my blog.
I am very sorry, but today I don't have enough time to write my proper reply for your message.
I will send you an email sometime soon. This is just to let you know that I read your comment and to thank you.

Have a wonderful day!
God bless you!
Saeko